سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

سرویس Check Coverage شرکت اپل چندین سال است که در سایت اپل راه‌‌اندازی شده است، این سرویس به این دلیل راه‌اندازی شده تا کاربران و خریداران محصولات این شرکت، قبل و بعد از خرید آی‌دیوایس (محصول اپلی) خود بتوانند از وضیعت دستگاهشان مطلع شوند. با وارد شدن به سایت Apple Check Coverage و وارد کردن سریال نامبر دستگاه خود، می‌توانید از معتبر بودن خرید انجام شده، مدت زمان پشتیبانی تلفنی و مدت زمان گارانتی ۱ ساله دستگاهتان مطلع شوید. 

سریال نامبر محصولات اپل

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که شماره سریال گوشی اپل برای چه مواردی، مورد استفاده قرار می‌گیرد:

۱- اطمینان از Original (اصل) بودن محصولات اپل 

 2- مطابقت سریال دستگاه با سریال چاپ شده در پشت جعبه (مخصوصاً زمانی که آیفون یا هر دستگاه اپل دست دوم خریداری می‌کنید و قصد دارید اطمینان حاصل کنید که این دستگاه سرقتی نمی‌باشد) 

3- زمان دقیق روشن شدن محصولات اپل به کمک سایت Apple Check Coverage (وقتی که یک دستگاه آیفون یا هر دستگاه اپل آکبند خریداری می‌کنید باید از این مورد اطمینان حاصل کنید که قبلا روشن نشده باشد) 

4- زمان باقی مانده از گارانتی بین المللی محصولات اپل و پشتیبانی اولیه ۹۰ روزه‌ به کمک سایت Apple Check Coverage (پشتیبانی تلفنی)

آموزش چک کردن سریال نامبر آیفون و دیگر محصولات اپل

برای گوشی‌های آکبند، در پشت جعبه به دنبال عبارت Serial Number باشید؛ اما برای دستگاه‌های کارکرده، مسیر زیر را نیز برای دیدن شماره سریال میتوانید پیش بگیرید:

  • Settings/General/About/Serial Number

نمونه :  C41XDSPBUKPGW

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

پس از مشاهده سریال نامبر آیفون یا آیپد خود، انگشت خود را روی آن نگهدارید تا کلمه Copy ظاهر شود و از آن کپی بگیرید. حالا باید به آدرس زیر که متعلق به کمپانی اپل می‌باشد و اطلاعات دریافتی از آن معتبر و قابل استناد است مراجعه کنید:

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

پس از وارد کردن سریال گوشی یا آیپد، اطلاعاتی مانند شکل زیر در اختیار شما قرار میگیرد که در ادامه به شرح جزییات نتیجه‌ی سرویس Check Coverage شرکت اپل خواهیم پرداخت:

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

در اولین نگاه متوجه می‌شوید که مدل گوشی شما چیست. همانطور که در عکس می‌بینید، شماره سریال متعلق به دستگاه آیفون Xs می‌باشد.

Valid Purchase Date -۱

چنانچه این گزینه سبز باشد به این معنی است که دستگاه مربوطه همچنان توسط شرکت اپل حمایت و پشتیبانی می‌شود و چنانچه گوشی شما گم شده باشد، می‌توانید توسط قابلیت Find My آن را بیابید (برای این منظور می‌توانید به آموزش‌های بخش آیکلاد مراجعه و Find My را مطالعه کنید.)

Telephone Technical Support –2

خدمات تلفنی ۹۰ روزه شرکت اپل می‌باشد

Repairs and Service Coverage -3

خدمات و گارانتی شرکت اپل برای تمامی محصولات ۳۶۴ روز میباشد، این ۳۶۴ روز، از روزی شروع می‌شود که گوشی شروع به کار کرده باشد، برای مثال اگر جلوی Repair and Coverage نوشته باشد  22January2019 این بدان معناست که این گوشی در تاریخ  23January2018 روشن و فعال شده است. 

نکته بسیار مهم: اگر گوشی یا آیپد مربوطه تا به حال روشن نشده یا به اصطلاح آکبند باشد، عبارت

Please active your iPhone بر روی صفحه نشان داده خواهد شد (یعنی دستگاه شما نات‌اکتیو است)

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

بررسی تمام حالت‌های ممکن سرویس Check Coverage شرکت اپل

نمونه‌ی دستگاهی که به تازگی اکتیو شده در سرویس Check Coverage شرکت اپل : 

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

توضیحات:

Valid Purchase Date:

نشان دادن تیک سبز، نشان از فعال بودن دستگاه در گذشته دارد. (برای دستگاه آکبند این گزینه باید زرد باشد)

Telephone Technical Support :

-سبز بودن گزینه‌ی خدمات تلفنی به معنای این است که این دستگاه کمتر از ٩٠ روز است که روشن شده است.

Repairs and Service Coverage:

-نشان دادن تیک سبز به معنای تأمین قطعات و انجام تعمیرات بر روی دستگاه توسط اپل همچنان پشتبانی می‌شود.

Covered by Apple are Services:

-این گزینه در صورتی برای شما نمایش داده می‌شود که شما هزینه‌ای مضاف بر قیمت دستگاه به عنوان نوعی بیمه به اپل پرداخت کنید؛ که در اینجا پرداخت شده است.

نمونه‌ای دیگر از دستگاه اکتیو شده‌ در سرویس Check Coverage شرکت اپل :

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

توضیحات:

Valid Purchase Date:

نشان دادن تیک سبز، نشان از فعال بودن دستگاه در گذشته دارد. (برای دستگاه آکبند این گزینه باید زرد باشد)

Telephone Technical Support :

-اکسپایر (منقضی) شدن خدمات تلفنی (این سرویس ٩٠ روز اعتبار دارد و منقضی شدنش نشان از سپری شدن بیشتر از ٩٠ روز از تاریخ روشن کردن دستگاه دارد.)

Repairs and Service Coverage:

-نشان دادن تیک سبز به معنای تأمین قطعات و انجام تعمیرات بر روی دستگاه توسط اپل همچنان پشتبانی می‌شود.

نمونه‌ی دستگاهی که مدت‌ها قبل اکتیو و توقف تولید شده در سرویس Check Coverage شرکت اپل :

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟

توضیحات:

Valid Purchase Date:

نشان دادن تیک سبز، نشان از فعال بودن دستگاه در گذشته دارد. (برای دستگاه آکبند این گزینه باید زرد باشد)

Telephone Technical Support :

-اکسپایر (منقضی) شدن خدمات تلفنی (این سرویس ٩٠ روز اعتبار دارد و منقضی شدنش نشان از سپری شدن بیشتر از ٩٠ روز از تاریخ روشن کردن دستگاه دارد.)

Repairs and Service Coverage:

-اکسپایر شدن این گزینه نشان از آن دارد که سرویس تعمیرات این دستگاه دیگر توسط اپل پشتیانی نمی‌شود؛ (توقف تولید قطعات سخت‌افزاری و خدمات نرم‌افزاری)

-نمونه‌ی دستگاه اکتیو نشده در سرویس Check Coverage شرکت اپل:

سرویس Check Coverage شرکت اپل چیست؟
توضیحات:

نشان دادن عبارت Please Activate your iPhone به معنای غیرفعال بودن دستگاه تا به این لحظه است؛ و سندی برای آکبند بودن دستگاه به شمار می‌آید.

چه امتیازی به این پست میدی؟

میانگین امتیاز این پست: 5 / 5. تعداد امتیاز ها 1

تا حالا کسی به این پست امتیاز نداده، خودت اول از همه امتیاز بده

0
    0
    حساب شما
    سبد شما خالی استرفتن به فروشگاه
     
    Scroll To Top