گاهی در فرآیند خرید و یا دریافت خدمات پس از فروش، اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرفکننده به وجود میآید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرفکنندگان) میگردد. از این رو لازم است راهکارهایی برای احقاق حقوق مصرفکننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که میتوانند در این زمینه کمککننده باشند عبارتاند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیههای صنفی مرتبط
۱. جهت ثبت شکایت در زمینه فروش دستگاه قاچاق، در ابتدا به سامانه اینترنتی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهنشانی cppo.mimt.gov.ir مراجعه نمایید. در ادامه از قسمت سمت چپ در پایین صفحه، بر روی تصویر شماره ۱۲۴ (ویژه دریافت شکایات کالا و خدمات)، کلیک نمایید.
۲. برای ثبت شکایت، استان محل تخلف را از روی نقشه انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.
۳. در صفحه بعدی اطلاعات شاکی و واحد صنفی متخلف را وارد نمایید. توجه داشته باشید که در قسمت نوع تخلف، گزینه حملونقل و نگهداری و فروش کالای قاچاق را انتخاب نمایید. همچنین میتوانید در قسمت مدارک و مستندات، هرگونه مدرک مبنی بر خرید از آن واحد صنفی همچون فاکتور، برگه گارانتی و … را ضمیمه شکایت خود نمایید. تمامی مستندات باید در قالب یک فایل فشرده حداکثر ۳ مگابایت ارسال گردد. درنهایت پس از تکمیل اطلاعات دکمه ارسال را انتخاب نمایید.
۴. در نهایت شکوائیه شما در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ثبت شده و کد پیگیری برای شما صادر میگردد که لازم است آن را تا حصول نتیجه نزد خود نگهدارید. همچنین میتوانید بهمنظور پیگیری درخواست خود با استفاده از کد پیگیری، به صفحه پیگیری درخواست مراجعه کنید. درنهایت میتوانید با استفاده از گزینه چاپ، نسبت به چاپ اطلاعات شکوائیه اقدام نمایید.
چه امتیازی به این پست میدی؟
میانگین امتیاز این پست: 0 / 5. تعداد امتیاز ها 0
تا حالا کسی به این پست امتیاز نداده، خودت اول از همه امتیاز بده
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به آینوسنتر میباشد. طراحی و توسعه توسط متین نصیر لاهیجانی. ۱۴۰۳
WhatsApp us