hamta

استعلام اصالت کالا

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته توجه نمایید.

جهت استعلام اصالت دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از چهار روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند استعلام اصالت را انجام داد:

۱. پیامک به شماره ۷۷۷۷

۲. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

۳. کد دستوری #۷۷۷۷*

۴. اپلیکشین همتا

  • به دلیل عدم عرضه اپلیکیشن همتا برای آیفون، آموزش این مورد در این مطلب آورده نشده است.

استعلام اصالت از طریق پیامک ✉️

استعلام اصالت کالا

۱. شماره شناسه‌ی دستگاه (IMEI) را به شماره‌ی 7777 ارسال کنید. شماره شناسه آی‌دیوایس خود را می‌توانید از پشت گوشی، تنظیمات دستگاه در قسمت About و همچنین با شماره گیری کد *#06# به دست آورید.

استعلام اصالت کالا
  • پس از دقایقی از سامانه‌ی همتا یک پیامک حاوی مشخصات دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته ارسال می‌کند.  

استعلام اصالت از طریق سایت همتا 🌐

استعلام اصالت کالا

۱. وارد سایت hamta.ntsw.ir شوید. در این سایت می‌توانید با شماره تلفن وارد شده و در صورتی که قبلا ثبت نام کرده باشید با استفاده از کد ملی وارد شوید. در این آموزش با شماره تلفن وارد سامانه خواهیم شد.

۲. پس از وارد کردن شماره تلفن، این سامانه یک رمز عبور موقت برای شما پیامک خواهد کرد. رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

استعلام اصالت کالا

۳. در کادر سمت چپ، روی استعلام اصالت دستگاه کلیک کنید.

استعلام اصالت کالا

۴. شماره شناسه (IMEI) دستگاه و کد امنیتی تصویری را وارد کنید. شماره شناسه آی‌دیوایس خود را می‌توانید از پشت گوشی، تنظیمات دستگاه در قسمت About و همچنین با شماره گیری کد *#06# به دست آورید.

استعلام اصالت کالا
  • در پنجره‌ی جدید، مشخصات دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته را نشان خواهد داد.

استعلام اصالت از طریق کد دستوری  #️⃣ *️⃣

استعلام اصالت کالا

۱. کد دستوری *7777# را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نمایید. تفاوتی ندارد سیم‌کارتی که کد را شماره‌گیری می‌کنید مالک دستگاه باشد یا نباشد.

استعلام اصالت کالا

۲. شماره شناسه (IMEI) دستگاه را وارد کنید. شماره شناسه آی‌دیوایس خود را می‌توانید از پشت گوشی، تنظیمات دستگاه در قسمت About و همچنین با شماره گیری کد *#06# به دست آورید.

استعلام اصالت کالا
  • پس از دقایقی از سامانه‌ی همتا یک پیامک حاوی مشخصات دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز و روشن شدن دستگاه در گذشته ارسال می‌کند. 

بررسی انواع پاسخ‌های وضعیت دستگاه 

ذکر غیرقانونی بودن دستگاه در پاسخ استعلام اصالت

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود ” شناسه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.”، یعنی این شناسه (IMEI) غیرقانونی است و به‌هیچ‌عنوان، امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود ندارد.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید، چراکه پس از گذشت 30 روز از زمان اولین روشن شدن دستگاه، قطع خواهد شد.

دستگاه قانونی دارای نام واردکننده

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردکننده: شرکت ****”، یعنی شرکت تجاری ذکر شده، اقدام به واردات قانونی این دستگاه نموده و همچنین، کد فعال‌سازی آن را به سامانه همتا اعلام کرده است. هرگونه مشکل در زمینه فقدان کد فعال‌سازی، عدم تطابق شناسه(IMEI) ذکر شده در پیامک تأیید فعال‌سازی با شناسه (IMEI) قابل مشاهده از طریق #06#* و …، باید توسط شما با این شرکت در میان گذاشته شود.

دستگاه مسافری

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردکننده: به‌صورت مسافری”، یعنی این دستگاه صرفاً برای استفاده شخصی مسافر وارد کشور شده و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرد. همچنین، این دستگاه فاقد هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز مشکل احتمالی در آینده، شخص خریدار، مرجع معتبری برای رفع مشکلات خود نخواهد داشت.

بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید.

دستگاه وارد شده از مناطق آزاد

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردکننده: صرفاً مناطق آزاد”، یعنی پرداخت عوارض این دستگاه، منطبق بر ضوابط مصوب در مناطق آزاد تجاری بوده و این دستگاه‌ها، صرفاً در همان مناطق آزاد، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتوری را دارا خواهند بود.

بنابراین اگر قصد استفاده از این دستگاه در داخل کشور و خارج از مناطق آزاد را دارید، اکیداً توصیه می‌شود از خرید این دستگاه، اجتناب نمایید چراکه به‌زودی، ارائه خدمات اپراتوری برای این دستگاه‌ها، در خارج از مناطق آزاد تجاری، قطع خواهد شد.

نوع ارز (دولتی یا غیردولتی)

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “واردشده با ارز دولتی”، یعنی واردکننده این دستگاه، برای واردات آن ارز دولتی دریافت نموده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید با توجه به نرخ ارز دولتی، گران‌فروشی رخ داده، می‌توانید از طریق نهادهای نظارتی (تعزیرات و سازمان حمایت و …)، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

شایان ذکر است همتا در این زمینه، تنها به همین میزان اطلاع‌رسانی نموده و وظیفه تعیین ارزش دستگاه و تشخیص گران‌فروشی و …، بر عهده نهادهای نظارتی است.

این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود ” این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است “، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.

بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.

در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.

دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود ” شناسه (IMEI) دستگاه قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست “، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه(IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

دستگاه قانونی است ولی تلفن همراه نیست

درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود “شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت شده است. در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید.”، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.

توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

چه امتیازی به این پست میدی؟

میانگین امتیاز این پست: 0 / 5. تعداد امتیاز ها 0

تا حالا کسی به این پست امتیاز نداده، خودت اول از همه امتیاز بده

0
    0
    حساب شما
    سبد شما خالی استرفتن به فروشگاه
     
    Scroll To Top