سوالات متداول (FAQ)

برای بازیابی رمز اپل آی‌دی به سایت https://iforgot.apple.com مراجعه کرده و اپل آی‌دی خود را وارد کنید.  پس از ورود اپل آی‌دی گزینه‌ تغییر را انتخاب کنید. برای تغییر رمز دو راه وجود دارد :

  1. به ایمیلی که اپل آی‌دی خود را با آن ساخته اید دسترسی داشته باشید. در این صورت گزینه‌ی اول را انتخاب کرده و لینک تغییر رمز را از ایمیل خود باز کنید. سپس بدون نیاز به رمز قبلی، رمز جدید را دو بار وارد کنید.
  2. تاریخ تولد و سوالات امنیتی که در زمان ساخت اپل آی‌دی به اپل معرفی شده‌اند را بدانید. در این صورت گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید. تاریخ تولد را انتخاب کنید و به سوالات امنیتی پاسخ دهید تا به صفحه‌ی تغییر رمز منتقل شوید. سپس بدون نیاز به رمز قبلی، رمز جدید را دو بار وارد کنید.

برای تغییر رمز اپل آی‌دی به سایت https://appleid.apple.com مراجعه کرده و وارد حساب اپل آی‌دی خود شوید. پس از ورود به حساب کاربری، در بخش Security روی گزینه‌ی Change Password کلیک کنید. در کادر اول رمز فعلی و در کادرهای دوم و سوم رمز جدید را وارد کنید. با کلیک روی دکمه‌ی Change Password رمز شما تغییر می‌یابد.

 در صورت فراموشی رمز عبور دستگاه خود، قید اطلاعاتتان را بزنید! به دلیل امنیت بسیار بالای دیوایس‌های تولیدی شرکت‌ اپل، تنها راه استفاده مجدد از دستگاهی که رمز عبور آن را فراموش کرده‌اید،  ریست کردن دستگاه بوسیله iTunes یعنی ری‌استور است؛ پس بهتر است همیشه به صورت مستمر از دیوایس خود نسخه پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی، اطلاعات ذخیره شده در دیوایستان را تا تاریخ آخرین بک‌آپ بازگردانی کنید.

دلیل این امر به سادگی قابل تشخيص نیست و باید چندین تست روی دستگاه انجام شود. ابتدا از متصل نبودن گجت خاصی نظیر اسپیکرهای بلوتوثی و… مطمئن شوید. در بیشتر موارد ایراد سخت‌افزاری دلیل چنین مشکلاتی بوده و با مراجعه به تعمیرکار متخصص این مشکل رفع می‌شود. در صورتی که زمان ضمانت شما به اتمام رسیده، برای رفع مشکل با متخصصان iKnow تماس حاصل کنید.

این اخطار زمانی نمایش داده می‌شود که دستگاه شما به عنوان عاملی که تحریم‌های آمریکا را نادیده می‌گیرد، شناسایی می‌شود و تنها راه برطرف‌سازی آن استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی یعنی وی‌پی‌ان است.

برای آیفون‌های 8 و جدیدتر:

  1. فشردن و رها کردن سریع دکمه ولوم بالا
  2. فشردن و رها کردن سریع دکمه ولوم پایین
  3. فشردن و نگه داشتن دکمه قفل (تا زمانی که نمایشگر آیفون شما، لوگوی اپل را نمایش دهد)

برای آیفون‌های 7 و 7 Plus:

فشردن و نگه داشتن همزمان دکمه‌های قفل و ولوم پایین به مدت ۱۰ ثانیه (تا زمانی که نمایشگر آیفون شما، لوگوی اپل را نمایش دهد)

برای آیفون‌های 6s و قدیمی‌تر:

فشردن و نگه داشتن همزمان دکمه‌های قفل و Home (تا زمانی که نمایشگر آیفون شما، لوگوی اپل را نمایش دهد)

برای این کار کد زیر را در برنامه‌ تماس، شماره گیری کنید: (از چپ به راست بزنید)

*800*9*3#

در صورت مشاهده گزینه Not Now، آن را انتخاب کنید؛ درغیر این صورت، Settings را از لیست برنامه‌های در حال اجرا خارج و سپس مجدداً آن را اجرا کنید و با ورود به قسمت مربوطه، گزینه Not now را انتخاب کنید. اگر یک اینترنت قابل اعتماد (اتصال به وی‌پی‌ان و یا کانکشن بدون قطعی اینترنت ) داشته باشید،  مشکل شما  به این صورت حل می‌شود.

در زمان ست‌آپ گوشی (نخستین ورود به آیفون) از شما پرسیده می‌شود که آیا مایل به بازگردانی بک‌آپ موجود در فضای ابری (iCloud) هستید؟  می‌توانید با انتخاب گزینه Yes آن را بازگردانی کنید (نکته قابل توجه این است که سرعت این کار بسته به سرعت اینترنت شما متفاوت است).

در صورتی که این مرحله را قبلا skip (رد) کرده‌اید، ناچار به بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه هستید تا دوباره برای شما نمايش داده شود؛ برای اینکار لازم است وارد مسیر زیر شوید و گزینه Erase All Content and Settings را بزنید

Settings > General > Reset

در زمان راه‌اندازی مجدد، می‌توانید بک‌آپ مورد نظر خود را بر روی گوشی بازگرداندنی کنید.

برای پیدا کردن گوشی گم‌شده خود باید اطلاعات وارد شده در بخش آیکلود را در اختیار داشته باشید، در ضمن حتماً باید گزینه Find My iPhone را از قبل روشن کرده باشید. وارد سایت iCloud.com شوید و حساب اکانت آیکلود خود را وارد کنید (ممکن است اپل‌آی‌دی و آیکلود شما با دو ایمیل متفاوت ساخته شده باشد؛ در نظر داشته باشید که حتما باید ایمیلی را وارد کنید که در بخش آیکلود هم بکار رفته باشد)

سپس وارد بخش Find iPhone  شوید، در اینجا لیستی از آی‌دیوایس‌هایی که با این اپل‌آی‌دی ست شده‌اند،  برایتان ظاهر می‌شوند. دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده تا موقعیت آن را بر روی نقشه مشاهده کنید؛ در صورتی که آن‌ را در حالت آفلاین مشاهده کردید، می‌توانید با استفاده از فعال‌سازی حالت Lost Mode،  آن را سرقتی اعلام کنید و با قفل کردن و نمایش شماره تلفن خود به فرد یابنده دستگاه، ‌احتمال پیدا کردنش را افزایش دهید.

 برای گرفتن بک‌آپ آیکلود وارد Settings دستگاه شده و در بالاترین قسمت آن، وارد حساب کاربری خود شوید؛ از آنجا به بخش iCloud رفته و وارد iCloud Backup شوید؛ آن را فعال کرده و در صورت اتصال به شارژر و اینترنت وای‌فای، به ‌شکل خودکار عملیات بک‌آپ‌گیری آغاز می‌شود. (توجه داشته باشید که به صورت پیش فرض نهایتاً تا پنج‌ گیگابایت از اطلاعات شما در این فضا ذخیره می‌شود؛  در صورت تمایل با خرید گیفت کارت‌های اپل می‌توانید آن فضا را به اندازه نیازتان ارتقا دهید)

به دلیل امنیت بالا و بهره‌گيری از چیپست‌های فوق‌العاده ایمن اپل، امکان بازیابی هیچ فایلی اعم از عکس‌ها، تنظیمات و… وجود ندارد. پس لازم است به صورت مستمر از اطلاعات خود یا به صورت آیکلود یا به صورت اتصال با آی‌تیونز در کامپیوتر، بک‌آپ‌گیری کنید. در صورتی که هنوز بر روی گوشی خود، عملیات ری‌استور را انجام نداده‌اید، ممکن است نرم‌افزارهای جانبی کامپیوتر نظیر Dr Fone،  iMazing و… در بازیابی اطلاعات پاک شده به شما کمک کنند؛ گرچه ممکن است همچنان تلاش شما در زمینه‌ی بازیابی اطلاعات بی‌نتیجه باقی بماند چرا که امکان بازیابی اطلاعات قبل از ری‌استور بسیار محتمل‌تر از تلاش برای بازیابی مجدد بعد از این عمل است.

اگر از شماره‌های ذخیره شده در گوشی بک‌آپ گرفته باشید، این کار شدنی است و تا تاریخ بک‌آپ، می‌توانید آنها را بازگردانی کنید.

در صورتی که با کامپیوتر از گوشی بک‌آپ گرفته باشید، گوشی خود را با آن بک‌آپ، ری‌استور کنید (توجه کنید که اکنون نباید پس از اتصال به کامپیوتر اجازه دهید که کامپیوتر از گوشی شما بک‌آپ بگیرد و در صورت دیدن پروسه‌ی تهیه بک‌آپ، حتماً آن را متوقف کنید).

در صورتی که گزینه بک‌آپ در بخش آیکلاد گوشی شما فعال باشد :  Settings/Apple ID/iCloud/Contacts، می‌توانید عمل زیر را  با «مرورگر کامپیوتر» در سایت آیکلاد انجام داده و تا تاریخ‌هایی که در آن بخش مشاهده می‌کنید (حدوداً تا بیست روز گذشته) شماره‌های سابق گوشی خود را بازگردانی کنید:

https://www.icloud.com/

پس از ورود مشخصات اپل آیدی خود در لینک بالا، به قسمت Settings رفته و از بخش Advanced، گزینه Restore Contacts را بزنید؛ در آن جا چند تاریخ از بک‌آپ‌های مستمر گوشی شما ظاهر می‌شود، هر کدام را که فکر می‌کنید تا پیش از آن روز شماره‌های سابق خود را در گوشی داشته‌اید، انتخاب کرده و گزینه Restore مربوط به آن سطر را بزنید؛ سپس گوشی خود را متصل به اینترنت نگهدارید، تا ساعاتی دیگر تمام شماره‌های از دست رفته خود را به صورت خودکار در گوشی شما موجود خواهند بود.

اما در نهایت اگر هیچ کدام از توضیحات داده شده در بالا به شما کمکی نکرد، ممکن است بتوانید با بررسی حساب جی‌میل و یا تلگرام خود، بخشی از شماره‌های از دست رفته را بازگردانید.

این مشکل که به صورت یک کابوس معمولاً در گوشی‌های با صفحه نمایش OLED ظاهر می‌گردد، ممکن است در صورت آسیب‌رسانی فیزیکی به نمایشگر نمایان شود. این آسیب‌ها می‌توانند به علت اتصال دستگاه به شارژر غیر ایمن (ولتاژ غیر استاندارد و..)، ضدعفونی با مواد الکلی با درصد خلوص بالا و… بوجود آیند. استفاده‌ی نامتعارف و بیش از حد از گوشی بخصوص کار کردن با گوشی در زمانی‌که حرارت آن بالاست نیز ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شود.

تمامی گجت‌های الکترونیکیِ شارژی نظیر گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و…، معیاری را برای سنجش و اعلام میزان شارژ موجود در باتری خود دارند که به وسیله‌ی اندازه‌گیری‌های دقیق و استاندارد شرکت سازنده، تعیین می‌شود. گاهی ممکن است به علت شارژ و دشارژ سریع دیوایس در اعمالی نظیر بازی کردن و… ، بروز تغییرات ناگهانی و سریع در دمای دستگاه، فرسودگی باتری در اثر گذر زمان و…، تشخیص دقیق میزان شارژ دستگاه با خطا مواجه شود، در این صورت به اصطلاح می‌گویند که باتری دستگاه از حالت “کالیبره” خارج شده است. از نشانه‌های غیرکالیبره بودن باتری دستگاه، می‌توان به افت و یا جهش ناگهانی درصد باتری (مثلاً از ۶۰ به ۲۰ درصد و برعکس یعنی در زمان شارژ شدن) و یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه به رغم نمایش درصد شارژ کافی (مثلاً ۴۰ درصد) اشاره کرد. اگر سلامت باتری پایین‌تر از ۸۰درصد باشد باید باتری تعویض شده و اگر بالاتر از ۸۰درصد باشد با چند بار خالی کردن شارژ به طوری‌که خاموش شود و شارژ دستگاه تا ۱۰۰درصد، باتری کالیبره می‌شود. در صورتی‌که کارساز نبود احتمال ایراد سخت‌افزاری وجود دارد.

بهترین وضعیت برای اتصال شارژر به آی‌دیوایس‌ها، چیزی در بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. برای بالا بردن عمر باتری باید از کابل و شارژر اورجینال دستگاه استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به آن ها، بهتر است از کابل‌ها و شارژرهای مورد تأیید اپل با استاندارد MFi استفاده کنید. سعی کنید در صورت امکان گوشی را با شارژرهای فندکی و یا پاوربانک‌های متفرقه شارژ نکنید؛ بدلیل اینکه مدار شارژ آن‌ها، استانداردها و محافظت‌های ضروری در برابر شارژ سالم را ندارد و می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جبران‌ ناپذیری به باتری دستگاه شود. گفتنی است که سلامت باتری تا حد زیادی متأثر از گرما، سرما و استرس‌های (فشارهای) وارده به آن است پس همواره سعی کنید گوشی را در دمای اتاق و‌ بدون کاور و قاب شارژ کنید.

فرقی ندارد که دیوایس شما یک لپ‌تاپ، یک گوشی و یا یک تبلت باشد! اپلی و یا غیر اپلی باشد؛ ممکن است باتری دستگاه شما از حالت کالیبره خارج شود و اعصابتان را بهم بریزد. در این صورت می‌توانید دست بکار شده و این مشکل را با درصد بالایی از موفقیت حل کنید. برای این کار لازم است ابتدا از سلامت فیزیکی باتری دستگاه خود مطمئن شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آنقدر با گجت خود کار کنید تا تمامی شارژ موجود در باتری‌اش تمام شود و به صورت خو‌کار خاموش شود. برای اطمینان می‌توانید ده دقیقه در این حالت (خاموشی) صبر کنید و سپس بدون اتصال برق، دستگاه را روشن کنید؛ اگر روشن شد، باز هم با آن کار کنید تا خاموش شود.
  2. پس از مدتی صبر کردن (حدوداً ۱۰ دقیقه)، دستگاه را به شارژر استاندارد خودش متصل کنید و به هیچ عنوان با آن کار نکنید. به دستگاه اجازه دهید تا به طور کامل شارژ شود. نکته مهم این است که برای اطمینان از پُر شدن باتری، اجازه دهید تا دستگاه ۲ ساعت  دیگر با همین شرایط به شارژر متصل بماند.
  3. دستگاه را از شارژر جدا و از آن استفاده کنید تا ظرفیت باتری به اتمام برسد. توجه کنید که در این مدت دستگاه را به هیچ عنوان مجدداً خاموش و یا با سیم به وسیله دیگری نظیر کامپیوتر، دانگل و… متصل نکنید. بهتر است یک فیلم سینمایی و… را بر روی دستگاه پخش کنید تا با یک شیب معقول، میزان شارژ آن کم شود. انجام‌ عملیاتی نظیر بازی سنگین و… به منظور تخیله شارژ، توصیه نمی‌شود.
  4. یکبار دیگر مرحله دوم را تکرار کنید و منتظر بمانید تا حتماً دستگاه آن ۲ ساعت دیگر را به شارژر متصل باشد. حالا کافیست دستگاه را ضمن اتصال به برق، خاموش کنید تا باتری با دقتی قابل قبول، کالیبره شود. اگر دیوایس شما آیفون و یا آیپد است، در این مرحله به جای خاموش کردن، باید آن را هارد ریست کنید. (دیوایس همچنان باید به برق متصل باشد).

از عوامل شایع افزایش هزینه‌های قبض، روند فعال‌سازی سرویس iMessage و FaceTime است.

مکانیزم فعال‌سازی هر یک از این دو سرویس، به گونه‌ای است که یک پیامک از گوشی شما به سرورهای این سرویس ارسال می‌شود تا سرویس‌های مذکور را فعال کند.

به دلیل اینکه سرور این سرویس‌ها در کشور انگلستان واقع شده است، این پیامک با نرخ بین المللی محاسبه می‌گردد. این هزینه فقط مربوط به مرحله فعال‌سازی است و پس از آن می‌توانید به شکل رایگان از این خدمات بهره ببرید. گفتنی است با هر اخطاری که با عنوان فعال‌سازی  iMessage و FaceTime دریافت می‌کنید، سیستم عامل سه بار تلاش می‌کند تا با سرور ارتباط برقرار کند که در قالب سه پیامک بین‌المللی برای شما هزینه در پی خواهد داشت.

فریز شدن آیفون‌ها که مشکلی بسیار آزاردهنده و البته نادر است، می‌تواند ریشه‌ی نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری داشته باشد.

نرم افزاری:

بزرگترین علت فریز شدن آیفون‌ها، پُر شدن حافظه آن‌ها است که با مدیریت فایل‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در آن، می‌توانید آن را برطرف سازید. گرچه وجود باگ (اختلال) در اپلیکیشن‌ها، عدم بروزرسانی سیستم عامل آیفون به آخرین نسخه نیز همگی می‌توانند از علل فریز شدن آیفون باشند. اگر با پاک‌سازی دستی فایل‌ها نتیجه مطلوب حاصل نشد، می‌توانید ‌ضمن گرفتن نسخه پشتیبان (بک‌آپ)، دیوایس را ری‌استور کنید تا مشکل به طور کامل ناپدید شود.

سخت‌افزاری:

خرابی در قطعاتی نظیر هارد، CPU و RAM و اتصالی برق در حین شارژ، از مشکلات سخت‌افزاری جدی هستند که موجب فریز شدن آیفون می‌شوند. گفتنی است که بیشترین دلیل بروز مشکلات سخت‌افزاری، وارد شدن ضربه به آیفون یا قرارگیری در معرض آب است. برای برطرف‌سازی مشکلات سخت‌افزاری بهترین گزینه مراجعه به خدمات دهندگان رسمی شرکت اپل یعنی بخش ساپورت اپل استورهاست. در صورتی که چنین امکانی برای شما وجود ندارد، می‌توانید از شرکت‌ واردکننده گوشی خود کمک بگیرید تا توسط متخصصان سخت‌افزار گارانتی، تعمیر گردد.

طبق اعلام رسمی شرکت اپل، این شرکت هیچ گونه نماینده‌ی عامل فروش و خدمات‌رسانی چه به صورت رسمی و چه به صورت غیررسمی در ایران ندارد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی نمایندگی‌های رسمی اپل و آدرس آن‌ها به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.apple.com/retail/storelist/

 

بدلیل تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، شرکت‌ اپل متعاقباً ناچار به اتخاذ چنین تصمیمی نسبت به کاربران ایرانی خود گردید و در گام نخست تمام اپلیکیشن‌هایی که دارای درگاه پرداخت اینترنتی بودند (مانند اپ بانک‌ها، اسنپ و…) را از فروشگاه خود حذف کرد. به مرور زمان شاهد حذف گسترده‌ی اپلیکیشن‌های دیگر آن هم فقط به صرف ایرانی بودن ملیت منتشر کنندگان شدیم.

در نهایت، چاره کار کاملاً بستگی به ارائه‌دهنده‌ی سرویس مورد نظر شما دارد؛ برخی اپلیکیشن خود را در قالب وب اپلیکیشن (اپی که برای دسترسی به آن تنها کافیست که لینک سایتشان را باز کنید و چیزی به اسم فایل نصب کردنی ندارد) و برخی اپلیکیشن خود را در سرویس‌های پولی ایرانی به انتشار می‌رسانند؛ سرویس‌هایی مانند سیبچه، سیب‌اپ و… .

برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است اندکی با نحو‌ه‌ی کار این خدمات آشنا شویم؛ این سرویس‌ها با بهره‌گیری از مجوزهای ارائه شده توسط اپل کار می‌کنند؛ مجوز (پروفایل‌) هایی که یا صرفاً برای تست یک نرم‌افزار در تعداد یا تیراژ محدود ١٠٠ تایی صادر می‌شوند و یا سرویس‌هایی که برای ارائه اپلیکیشن‌های درون سازمانی هستند؛ مثلاً شرکت ایران‌خودرو برای کارکنان خود اپلیکیشنی بسازد که فقط کارکنان این شرکت به آن احتیاج داشته باشند و نیازی به انتشار این برنامه در اپ‌استور بین‌المللی نباشد.

از آنجایی که این خدمات (به ویژه سرویس‌هایی که از طریق مجوز تست به کاربران فروخته می‌شوند) به صورت دقیق توسط اپل بازبینی نمی‌شوند، پس تضمینی در زمینه‌ی امنیت آن‌ها وجود ندارد و فقط باید به برنامه‌نویس و استور منتشر کننده اعتماد کرد. خوشبختانه اکثر این استورها سلامت برنامه‌ای که منتشر می‌کنند را تاحدی تضمین می‌کنند.

جیلبریک همان گونه که از نامش مشخص است، به معنی فرار از زندان است؛ زندانی که به تعبیر برخی از کاربران، توسط شرکت اپل ایجاد گردیده تا کاربران نتوانند حداکثر استفاده خود را از گجت‌های این شرکت ببرند. این عمل از گذشته تا به امروز وجود داشته و همواره با ارائه هر نسخه از سیستم عامل iOS هکرها تلاش می‌کنند تا به هسته و ریشه این سیستم عامل نفوذ پیدا کرده و Tweak‌ها ، افزونه‌ها و رشته کدهای خود را در دل این نرم‌افزار پیاده و اجرا کنند. اعمالی نظیر فارسی‌سازی کامل گوشی، بکارگیری بلوتوث برای ارسال و دریافت فایل و… از جمله هدف‌ها و انگیزه‌های انجام این کار است.

به عقیده‌ی iKnow، این موضوع کاملاً به نحوه استفاده‌ی شما از عمل جیلبریک بستگی دارد. به دلیل آزادی عملی که بعد از جیلبریک در مقابل دستان شما قرار می‌گیرد، ممکن است از دستگاه خود بیشتر از حد استاندارد کار بکشید و تمام قطعات تعویض شدنی و غیرقابل تعویض را دیوایستان سریعاً مستهلک کنید. شاید به این دلایل باشد که شرکت اپل گارانتی و وارانتی محصولاتی که جیلبریک شده‌اند را باطل می‌کند. همچنین اگر به نحوه‌ی پیاده‌سازی توییک‌ها و کار با دستگاه جیلبریک‌شده، آشنایی کافی نداشته باشید ،ممکن است باعث بروز مشکلات و باگ‌های بسیاری در نرم‌افزارها و سیستم عامل دستگاه شوید که علاوه بر آزاردهنده بودن، ممکن است باعث از دست دادن تمام اطلاعات ذخیره شده در دیوایستان شوید.

در استفاده‌ی روزمره ممکن است مواردی پیش ‌آید که در آن شرکت اپل برای بالا بردن ضریب اطمینان و امنیت داده‌های شما، سنسور تشخیص چهره را به صورت نرم‌افزاری غیر فعال می‌کند و برای فعال‌سازی مجدد آن از شما می‌خواهد که رمز عبور آی‌دیوایس خود را وارد کنید؛  این موارد شامل:

  1. آی‌دیوایس ری‌استارت یا تازه روشن شده باشد.
  2. آی‌دیوایس شما به مدت ۴٨ ساعت یا بیشتر آنلاک نشده باشد.
  3. از فیس‌آیدی برای آنلاک‌شدن دستگاه در ۴ ساعت گذشته استفاده‌ای نشده باشد و یا اینکه بیش از ۶ روز از وارد نمودن رمز عبور دستگاه گذشته باشد.
  4. آی‌دیوایس شما فرمان قفل شدن دستی را دریافت کرده باشد. (از طریق بهره‌گيری از نرم‌افزار Find My و یا استفاده از سامانه‌ی iCloud.com برای صدور فرمان قفل دیوایس)
  5. برای آنلاک‌کردن دیوایس از طریق فیس‌‌آیدی،  بیشتر از ۵ بار اقدام کرده باشید.
  6. پس از فشردن و نگه‌داشتن کلید Side Button (کلید قفل) به‌همراه کلیدهای کاهش یا افزایش صدا به مدت ٢ ثانیه.
  7. زمانی که شارژ دستگاه پایین‌تر از ١٠ درصد باشد.
  8. زمانی که با استفاده از ماسک چهره، اقدام به بازکردن قفل دیوایس کنید.

همانطور که می‌دانيد باتری‌های بکار رفته در تمام دستگاهای الکترونیکی،  قطعاتی حیاتی و صدالبته استهلاک پذیر هستند. با رعایت نکاتی ساده می‌توان عمر این قطعه‌ی گرانبها را افزایش دهید که در بخش… به آن پرداخته شد.

[برای اطلاعات بیشتر به بخش ..…. مراجعه کرده و آموزش ……… را مطالعه کنید.]

  1. ‌قبل شروع به بررسی‌های عملی، بهتر است ابتدا وضعیت سلامت باتری را از نظر استانداردها و معیارهای اپل بسنجید؛ برای این کار وارد Settings گوشی شده، بخش Battery را پیدا کنید و از این قسمت Battery Health را انتخاب کنید، در صفحه‌ی نمایان شده، اگر در مقابل نوشته‌ی Maximum Capacity عبارت Service نوشته شده باشد، به این معناست که باتری گوشی حتماً باید تعويض گردد و دیگر لازم نیست موارد زیر را بررسی کنید. گفتنی است که اگر ظرفیت باتری در این بخش عددی کمتر از ٨٠ درصد باشد، بهتر است دیگر تعویض گردد چرا که این ظرفیت دیگر توانایی تأمین یک مدت زمان برای شارژدهی استاندارد را ندارد.
  2. زمانی که گوشی شما حتی با کمترین استفاده سریعاً شارژ خالی می‌کند. به عنوان مثال شما با چک کردن شبکه‌های اجتماعی برای مدت زمان پنج دقیقه متوجه می‌شوید که ظرفیت باتری گوشی ٢٠ درصد کاهش یافته است؛ این عدد یک مثال است؛ منظور از این مورد، تشخیص یک افت غیر منطقی در میزان نگهداری شارژ باتری نسبت به روزی است که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده‌اید. اگر آیفون خود را به صورت دست دوم خریده‌اید، می‌توانید از کسانی که گوشی آیفون مشابه دارند، جویا شوید که آیا گوشی شما هم به همین سرعت شارژ خالی می‌کند یا خیر.
  3. زمانی که در حال استفاده از گوشی هستید و گوشی به‌یکباره خاموش می‌شود! این اتفاق که بسیار هم ناخوشایند است، زمانی اتفاق می‌افتد که باتری در زمینه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز پردازنده، ناتوان است و این امر باعث خاموشی ناگهانی دستگاه می‌شود. اگر این مورد به طور مکرر تکرار شود، به احتمال بسیار قوی، باتری گوشی مسبب آن است و باید تعویض گردد.
  4. زمانی که احساس می‌کنید حتی با استفاده‌ی معمولی در طول روز، باید گوشی خود را دو تا سه مرتبه شارژ کنید. ممکن است مواردی مانند اینترنت 4G، استفاده‌ی مکرر از دوربین و نرم‌افزارهای درحال اجرا در پس‌زمینه باعث شوند شارژ باتری به شدت سریع خالی شود پس در صورتیکه این اتفاق به طور مکرر حتی به‌رغم وجود چنین شرایطی رخ می‌دهد، باتری گوشی می‌تواند در ردیف اول متهمان باشد 🙂
  5. در صورتی که گوشی شما با باتری کارخانه‌ای (فابریکی) کار می‌کند، معمولاً گوشی در شرایط استفاده معمولی به طور غیرطبیعی داغ نمی‌کند؛ اما اگر پیش‌تر باتری گوشی خود را تعویض کرده‌اید و متوجه‌ی داغی و حرارت غیرمعمول در بدنه‌ی پشتی گوشی شدید،  احتملاً باتری ایراد پیدا کرده است.
  1. از آنجایی که شرکت اپل در کشور ایران نمایندگی رسمی ندارد، معمولاً در تهیه‌ی جنس و قطعات اصلی با مشکل مواجه خواهید شد. سعی کنید در صورتی که باتری گوشی شما نیازمند تعویض حتمی بود، حدالامکان از محصولات برند و خوشنام بازار و صد البته گارانتی‌دار استفاده کنید. تهیه‌ی باتری‌هایی که نام و برند مشخص و یا معتبری ندارند، ممکن است در بهترین حالت باعث هزینه‌ی مجدد جهت تعویض باتری در آینده‌ی نزدیک شوند و اما در بدترین حالت ممکن است باعث خراب شدن نمایشگر و بک‌لایت آن، فریم اطراف (شاسی) گوشی، آسیب به قطعات دیگر و حتی انفجار شود. برای اطمینان از یک خرید مطمئن و بدون هیچگونه نگرانی، می‌توانید در زمینه‌ی تأمین تمامی قطعات گجت اپلی خود، از iKnow کمک بخواهید. متخصصان ما در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل حاشيه‌ی سود و هزینه، می‌توانند کمک شایانی به شما کنند.
  2. استفاده از شارژرهای اصلی و صد البته شارژرهای متناسب با دستگاه شما، به شدت توصیه می‌شود. از نظر iKnow شارژ کردن گوشی با کابل و آداپتور غیراصلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که حتی در یک زمان کوتاه، می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت باتری و مدار شارژ گوشی شما بزنند. iKnow معتقد است که برای شارژ کردن دستگاه، حواستان به ظرفیت شارژ گیری آی‌دیوایس‌تان باشد! به عنوان مثال شارژ کردن یک آیفون بوسيله‌ی شارژر یک آیپد حتی اگر هم اصل باشد، توصیه نمی‌شود! بدلیل اینکه باتری آیفون‌ها (به استثنای آیفون‌های ٢٠١٧ به بالا) فقط با ظرفیت ۵ واتی سازگار هستند.

قطعاً آداپتور و کابلی که به همراه دستگاه عرضه‌ می‌شوند. در صورتی که نیازمند به تهیه‌ی هر یک از ادوات شارژ نظیر کابل و آداپتور هستید، حدالامکان سعی کنید از محصولات اصلی برند اپل و یا تولیدات مورد تأیید این شرکت تحت عنوان استاندارد MFi استفاده کنید.

[برای اطلاعات بیشتر به بخش…. مراجعه کنید.]

و اما به طور کلی آی‌دیوایس‌های زیر با این شارژرها بیشترین سازگاری را دارند:

شارژرهای ۵ واتی اپل:

تمامی آیفون‌ها، آیپدها، اپل‌واچ‌ها، ایرپادها و آیپادها با این شارژر سازگار هستند.

شارژرهای ١٢ واتی اپل:

به گفته‌ی اپل، تمامی آیفون‌ها، آیپدها، اپل‌واچ‌ها، ایرپادها و آیپادها با این شارژر سازگارند. اما باتوجه به تجربه‌ی عملی شارژ کردن آی‌دیوایس‌ها با این شارژر، متوجه شارژ و دشارژ سریع در تمامی آی‌دیوایس‌ها به استثنای آیپدها هستیم. لذا توصیه می‌کنیم حدالامکان فقط آیپدها را با این آداپتور شارژ کنید.

شارژرهای ١٨ و ٢٠ و ٣٠ واتی اپل:

آیفون‌های:

iPhone 12 Pro

iPhone 12 Pro Max

iPhone 12 Mini

iPhone 12

iPhone 11 Pro

iPhone 11 Pro Max

iPhone 11

iPhone SE (نسل دوم)

iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR

iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus

آیپدهای:

(نسل چهارم)‏ iPad Pro 12.9-inch

(نسل سوم) ‏iPad Pro 12.9-inch

(نسل دوم) ‏ ‏iPad Pro 12.9-inch

(نسل اول)iPad Pro 12.9-inch

(نسل دوم) ‏iPad Pro 11-inch

(نسل اول) ‏iPad Pro 11-inch

‏ iPad Pro 10.5-inch

(نسل چهارم ) ‏iPad Air

(نسل سوم) ‏iPad Air

(نسل هشتم) ‏ iPad

(نسل هفتم) ‏ iPad

(نسل پنجم) iPad mini

بله! در صورتی که تغییرات اعمال شده را ذخیره نکرده‌اید، چنین امکانی وجود دارد. سیستم‌عامل iOS و iPadOS از قابلیتی به نام Shake to Undo برخوردار هستند که به شما اجازه می‌دهد تنها با یک تکان سریع آی‌دیوایس خود، گزینه‌ی Undo جهت بازگرداندنی متن پاک شده برایتان ظاهر گردد.

معمولاً این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال است. برای اطلاع از نحوه‌ی فعال‌سازی می‌توانید به قسمت زیر مراجعه کنید:

برای iPadOS 13 و iOS 13 پایین‌تر از

Settings > General > Accessibility > Shake to Undo

برای iPadOS 13 و iOS 13 به بالا

Settings > Accessibility > Shake to Undo

پی‌نوشت :

از ورژن ١٣ به بعد سیستم عامل، گزینه‌ی Accessibility مستقیماً درون تنظیمات قرار دارد.

برای پاک‌ کردن یک به یک اعداد وارد شده در ماشین حساب، فقط کافیست انگشت خود را بر روی آن عدد نمایش داده شده بکشید (سوایپ کنید) تا پاک شدن آخرین عدد وارده را (از یکان) در ماشین حساب مشاهده کنید.

برای دسترسی به ماشین حساب مهندسی باید ابتدا گزینه‌ی چرخش صفحه نمایش را در کنترل‌سنتر فعال کرده و سپس در برنامه‌ی ماشین حساب، گوشی خود را به صورت افقی در دست بگیرید.

از نسخه‌ی دهم سیستم‌عامل iOS و iPadOS یک ویژگی کاربردی و جدید به این محیط جذاب و دوست داشتنی افزوده شد که Prioritize Download نام داشت. این قابلیت که با فشار دادن و نگهداشتن انگشت بر روی آیکون برنامه و یا بازی درحال دانلود نمایش داده می‌شود، باعث می‌شود اپلیکیشن انتخابی با سرعت و اولویت بالاتری نسبت به دیگر برنامه‌های درحال بارگیری،  دانلود شود.

چه امتیازی به این پست میدی؟

میانگین امتیاز این پست: 0 / 5. تعداد امتیاز ها 0

تا حالا کسی به این پست امتیاز نداده، خودت اول از همه امتیاز بده

0
    0
    حساب شما
    سبد شما خالی استرفتن به فروشگاه
     
    Scroll To Top